گروه طراحی لوگونما دارای کار گروه ویژه ای برای طراحی لوگوهای صادراتی است وظیفه این کار گروه بسایر متفاوت است و باید با رقبای دیگر خود در سایر کشورها رقابت کنند. هدف از تشکیل این کار گروه جداگانه بهه دلیل اهمیت بسایر بالای طراحی لوگو در بحث صادرات است و متاسفانه کشور ما ایران در بحث صادرات غیرر نفتی تا حدی ضعیف است و این نه به دلیل کیفیت بد محصولات تولید کنندگان ایرانی می باشد بلکه ضعف تولیدد کنندگان در مباحث تبلیغاتی است از همین رو ما بر آن شدیم تا در حد توان باعث بهبود و ایجاد رونق در این عرصه شویم.
وظایف این گروه در لوگونما بسیار سنگین است زیرا باید با کسانی رقابت کنند که هیچ گونه شناختی از آنها ندارند و این خود کار را بسایر سخت خواهد کرد اما ما معتقدیم که جوانان باهوش و خلاق ایرانی همواره در تمامی مسیرها موفق خواهند شد و این امر در طراحی لوگو های صادراتی نیز صادق است.
رقابت در حوزه طراحی لوگو صادراتی نیاز به داشتن مهارتهای زبان شناختی و روانشناسی است همانطور که در مطالب قبل گفتیم طراحی لوگو تنها یک طرح نیست که با قرار دادن چند المان در کنار یکدیگر بتوانیم لوگو طراحی کنیم قرار دادن المانهای مناسبی تنها قسمت کوچکی از یک پازل است با قرار دادن قطعات اشتباه پازل ماا خراب خواهد شد و لوگو طراحی شده هرگز نمیتواند موفقیتی را که باید کسب کند و به عنوان یک برند معتبر درر بازار جایگاهی را برای خود کسب کند.
http://logonama.com/category/179